Een kattenbel uit Praag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Saïdja Deckere - WaarBenJij.nu Een kattenbel uit Praag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Saïdja Deckere - WaarBenJij.nu

Een kattenbel uit Praag

Blijf op de hoogte en volg Saïdja

07 Augustus 2014 | Tsjechische Republiek, Praag

“Vandaag uit Praag een kattenbel, want er is zoveel te doen…” en dat is zeker waar (dit verslag zal alleen niet bij een kattenbelletje blijven). Het is nu al een hele tijd geleden dat ik iets van me heb laten horen. Nog maar 5 weken te gaan, wat gaat het snel. Ondertussen ben ik helemaal ingeburgerd hier in Praag! Alhoewel ik met de Tsjechische taal toch nog wel wat moeite heb.

Op stage heb ik het goed naar mijn zin, leuk bedrijf en leuke mensen! Soms best pittig, 40 uur per week werken en daarnaast nog mijn onderzoek(je). Maar we blijven lekker bezig, natuurlijk met als hoofddoel om mijn stage mooi af te ronden! Toch moet ik eerlijk zijn dat ik niet weet of dit iets is voor mij zou zijn in de toekomst, maar het is wel een goede en leuke leerervaring! Het is leuk om meer over het vliegwezen te weten te komen, in mijn geval natuurlijk Transavia, en van alles daar om heen.

Momenteel zit ik op het platform en neem ik telefoontjes op. Deze leveren vaak grappige, gezellige en leuke momenten op, maar ook hele lastige of boze telefoontjes. Ieder telefoontje is anders en het zijn soms hele uitdagingen. Naast de telefoontjes ben ik getraind om meerdere taken uit te voeren, zoals het versturen van verklaringen en e-mails. Mijn onderzoek gaat ook goed, ik kan bijna afronden. Soms is het wel lastig om na een werkdag achter de pc te kruipen en er nog een avond aan te werken. Het is zeker een interessant onderzoek, wat het leuk maakt om het uit te voeren! Ik probeer in ieder geval zo goed mogelijk mijn best te doen.

Naast alle werkzaamheden ben ik hartstikke aan het genieten! Praag blijft mooi en bijzonder! Er is iedere dag wel iets te doen in de stad en wanneer er iets niets te doen is, wordt er wel voor gezord dat er iets gedaan kan worden. We hebben ondertussen al een aantal periodes lekker weer gehad en af en toe heb ik de hete stad een beetje kunnen ontvluchten door heerlijk naar een van de vele parken te gaan. Struinen door de stad is ook heel fijn. Er zijn verschillende dingen die ik nog niet heb gezien of die leuk blijven om te zien. Er is zoveel keus. Heerlijk een biertje drinken in een van de bars, beergardens of aan het water en af en toe het nachtleven verkennen. Ook hebben we hier natuurlijk het WK voetbal gevolgd. Op vele plekken grote schermen waar we het Nederlands elftal goed hebben aangemoedigd! Allemaal erg gezellig!

Naast mijn eigen bezigheden heb ik ondertussen ook al wat bekenden in Praag mogen verwelkomen. Zo is de scouting met hun roadtrip langs Praag gekomen. De Pivo’s zaten op een camping in het centrum van Praag. Ik heb ze opgezocht en heb een paar dagen met hen door de stad gestruind. We zijn wezen stappen en hebbenveel gezien in de stad. Erg gezellig en het was leuk hen Praag te laten zien!

Ondertussen is Arno ook al twee keer langsgekomen in Praag, ontzettend fijn en lief! De eerste keer was een weekend in juni. Ik had gelukkig vrij en we hebben het erg gezellig gehad! Overdag heb ik aan hem de stad laten zien en natuurlijk s’ avonds genoten van ‘t nachtleven (en hebben we de eerste wedstrijd van het WK gezien)!

Hij is net voor de tweede op bezoek geweest. Hij zou een week blijven maar uiteindelijk is hij anderhalve week gebleven! Dat went snel! Eigenlijk zou ik geen vrij hebben gehad en ik had dit ook tegen Arno zo verteld, maar ik had stiekem wat over gewerkt en een paar dagen vrij geregeld. Zo had ik een verassing geregeld voor Arno: 3 dagen Budapest! Aangezien Arno met de auto kwam, heb ik gevraagd of ik zijn auto mocht lenen en of hij zijn spulletjes wilde pakken. We zijn toen richting Brno gereden (goede afleiding) en hebben daar gegeten. Hij wist toen nog helemaal van niks. In Brno heb ik verteld dat we een paar dagen naar Budapest gingen en hij was aardig verrast! Ik vond het zo spannend om te zwijgen (aangezien ik dat zo goed kan…), maar het is me gelukt en de verassing was mooi!

Budapest was heerlijk! Een mooie stad en we hebben het erg goed gehad met z’n tweetjes. We hebben de stad verkend en zijn naar een spa geweest. Verder heb ik de dagen dat hij er was gewoon moeten werken natuurlijk en zijn we nog een dagje naar de Zoo in Praag geweest. Wauw, wat een mooie grote zoo! Heel veel dieren, we zijn er een hele dag zoet mee geweest.

Ik heb zo genoten van Arno bij mij in Praag! Het was bijzonder dat hij ineens samen met mij mijn leventje leefde hier en de mensen om mij heen heeft leren kennen. Even wennen nu hij weer weg is.

Voor nu ga ik nog even als een malle aan mijn onderzoek en stage verslag werken. Verder kan ik nog uitkijken naar een mooi feest vrijdag as; Open Air Prague. Ook krijg ik nog bezoek van m’n dinnetje Carola halverwege augustus! Daarna zal mijn pa al gauw weer op de stoep staan, om ook nog even te genieten in Praag en mij natuurlijk op te halen. Maar daar ga ik nog maar even niet aan denken, eerst nog even genieten!

Zoveel te doen en zoveel te vertellen, maar voor nu denk ik dat ik wel weer even genoeg verteld heb. Groetjes uit Praag en de volgende! 

Liefs,
Saïdja

  • 07 Augustus 2014 - 22:54

    Jacqueline Beens:

    Super Saidja, geniet nog lekker van je laatste weekjes in Praag!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tsjechische Republiek, Praag

Saïdja

Actief sinds 22 Dec. 2012
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 23839

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2019 - 10 November 2019

Rondreis Japan!

03 Oktober 2018 - 24 Oktober 2018

Rondreis Uganda!

09 September 2017 - 17 September 2017

Roadtrip IJsland

23 April 2017 - 15 Mei 2017

Rondreis Cuba!

19 Maart 2016 - 10 April 2016

Op pad in Zuidelijk Afrika

21 Mei 2014 - 10 September 2014

Stage Praag!

24 Januari 2013 - 15 Augustus 2013

Stage Australië!

Landen bezocht: